“
۰۰۰۱/۰۱۷/۰۵۶/۱-برابریارزش انتظار۸۷/۰۱۶/۰۳۴/-تعیین هدف۰۰۰۱/۰۱۸/۰۰۵/۳-اسناد۰۰۰۱/۰۱۱/۰۵۳/۱تقویت۰۰۰۱/۰۱۲/۰۵۵/۱یادگیری اجتماعی۰۰۰۱/۰۱۱/۰۹۶/۱ارزیابی شناختی۰۰۰۱/۰۱۷/۰۵۶/۱ارزش انتظاربرابری۰۰۰۱/۰۲۲/۰۲۲/۱تعیین هدف۰۰۰۱/۰۲۵/۰۴۸/۱-اسناد۰۰۰۱/۰۱۸/۰۱۰/۳تقویت۰۰۰۱/۰۱۹/۰۱۱/۳یادگیری اجتماعی۰۰۰۱/۰۱۸/۰۵۲/۳ارزیابی شناختی۸۷/۰۱۶/۰۳۴/۰ارزش انتظارتهدف۰۰۰۱/۰۲۲/۰۲۲/۱-برابری۰۰۰۱/۰۱۸/۰۷/۲-اسناد۰۰۰۱/۰۱۶/۰۸۸/۱تقویت۰۰۰۱/۰۱۵/۰۸۹/۱یادگیری اجتماعی۰۰۰۱/۰۱۶/۰۳۰/۲ارزیابی شناختی۰۰۰۱/۰۱۸/۰۰۵/۳ارزش انتظاراسناد۰۰۰۱/۰۲۵/۰۴۸/۱برابری۰۰۰۱/۰۱۸/۰۷۰/۲تعیین هدف۰۰۰۱/۰۱۷/۰۵۸/۴تقویت۰۰۰۱/۰۱۶/۰۶۰/۴یادگیری اجتماعی۰۰۰۱/۰۱۷/۰۰۱/۵ارزیابی شناختی۰۰۰۱/۰۱۱/۰۵۳/۱-ارزش انتظارتقویت۰۰۰۱/۰۱۸/۰۱۰/۳-برابری۰۰۰۱/۰۱۶/۰۸۸/۱-تعیین هدف۰۰۰۱/۰۱۷/۰۵۸/۴-اسناد۰/۱۰۹/۰۰۱/۰یادگیری اجتماعی۰۰۰۱/۰۰۹/۰۴۲/۰ارزیابی شناختی۰۰۰۱/۰۱۲/۰۵/۱-ارزش انتظاریادگیری اجتماعی۰۰۰۱/۰۱۹/۰۱/۳-برابری۰۰۰۱/۰۱۵/۰۸/۱-تعیین هدف۰۰۰۱/۰۱۶/۰۶/۴-اسناد۰/۱۰۹/۰۰۱/۰-تقویت۰۰۱/۰۰۹/۰۴۱/۰ارزیابی شناختی۰۰۰۱/۰۱۱/۰۹/۱-ارزش انتظارارزیابی شناختی۰۰۰۱/۰۱۸/۰۵/۳-برابری۰۰۰۱/۰۱۶/۰۳۰/۲-تعیین هدف۰۰۰۱/۰۱۷/۰۰۱/۵-اسناد۰۰۰۱/۰۰۹/۰۴۲/۰-تقویت۰۰۱/۰۰۹/۰۴۱/۰-یادگیری اجتماعی
در مجموع این یافته نشان میدهد که بین میزان تأثیر عوامل فرایندی در انگیزش کارکنان تفاوت وجود دارد. تأثیر همه ی آن ها به یک اندازه نیست و هر کدام از آن ها تأثیر متفاوتی در انگیزش کارکنان دارند که با بهره گرفتن از آزمون تعقیبی بونفرونی میزان تفاوت آن ها نشان داده شده است.
پرسش ۳- آیا تفاوت معناداری بین میزان تأثیر مجموعه عوامل محتوایی و فرایندی در انگیزش کارکنان وجود دارد؟
به منظور پاسخدهی به این پرسش، از روش آماری تی تست وابسته استفاده گردید که نتایج آن در جدول شماره (۱۲) ارائه شده است. در این جدول همان گونه که ملاحظه می شود اما بر اساس مقدار t به دست آمده در درجه آزادی ۲۷۷ تفاوت معناداری بین تأثیر عوامل محتوایی و فرایندی بر انگیزش کارکنان وجود ندارد .
جدول ۱۱: مقایسه تأثیر عوامل محتوایی و فرایندی
سطح معناداری درجه آزادی tمقدار انحراف استاندارد میانگین عوامل ۵۲/۰ ۲۷۷ ۶۳/۰- ۴۹/۰ ۹۳/۱ محتوایی ۶۸/۰ ۹۵/۱ فرایندی
این یافته بدان معنا است که انگیزش کارکنان قلمرو تحقیق برآیند مجموعه اقدامات محتوایی و فرایندی در آن راستا است و به نسبت مساوی از هر دو نوع اقدامات تأثیر می پذیرد.
پرسش ۴- آیا تفاوت معناداری بین میزان تاثیر مجموعه عوامل فرایندی و محتوایی در انگیزش کارکنان زن و مرد وجود دارد ؟
به منظور پاسخدهی به این پرسش، از روش آماری تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر استفاده گردید که نتایج آن در جدول شماره (۱۳) ارائه شده است. در این جدول ملاحظه می شود که بیشترین میانگین به دست آمده مربوط به عوامل فرایندی انگیزش در مردان است و کمترین آن مربوط به عوامل محتوایی انگیزش در زنان است، که بر اساس مقدار f به دست آمده در درجه آزادی ۱و ۲۷۶ این تفاوت معنادار نمی باشد. لذا می توان گفت که تأثیر مجموعه عوامل محتوایی و فرایندی انگیزش در زنان و مردان یکسان است و از این حیث، تفاوتی بین آن ها وجود ندارد.
جدول ۱۲: مقایسه تأثیر عوامل محتوایی و فرایندی در انگیزش کارکنان زن و مرد
سطح معناداری درجه آزادی fمقدار انحراف استاندارد میانگین جنسیت عوامل ۷/۰ ۱
و
۲۷۶
۱۳۷/۰ ۴۱/۰ ۸۱۰/۱ زن محتوایی ۵۲/۰ ۰۱/۲ مرد ۶۴/۰ ۸۱۴/۱ زن فرایندی ۶۹/۰ ۰۳/۲ مرد
پرسش ۵- آیا تفاوت معناداری بین میزان تاثیر مجموعه عوامل فرایندی و محتوایی در انگیزش کارکنان با سابقه کاری مختلف وجود دارد ؟
به منظور پاسخدهی به این پرسش، از روش آماری تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر استفاده گردید که نتایج آن در جدول شماره (۱۴) ارائه شده است. در این جدول ملاحظه می شود که بیشترین میانگین به دست آمده مربوط به عوامل محتوایی انگیزش در کارکنان با سابقه کاری ۳۰-۲۱ است و کمترین آن مربوط به عوامل فرایندی انگیزش در کارکنان با سابقه کاری ۱۰-۱ سال میباشد که بر اساس مقدار f به دست آمده در درجه آزادی ۲ و ۲۷۵ این تفاوت معنادار نمی باشد.
جدول ۱۳: مقایسه تأثیر عوامل محتوایی و فرایندی در انگیزش کارکنان با سابقه کاری مختلف
سطح معناداری درجه آزادی fمقدار انحراف استاندارد میانگین سابقه کاری عوامل ۰۹/۰ ۲
و
۲۷۵
۳/۲ ۴/۱۲ ۴/۵۶ ۱۰-۱ محتوایی ۵/۱۷ ۱/۵۹ ۲۰-۱۱ ۰۳/۱۴ ۴۶/۵۹ ۳۰-۲۱ ۵۰/۱۰ ۴/۳۶ ۱۰-۱ فرایندی ۴/۱۵ ۸/۳۹ ۲۰-۱۱ ۷/۱۴ ۰۶/۴۳ ۳۰-۲۱
در مجموع این یافته نشان داد که تأثیر مجموعه عوامل محتوایی و فرایندی در کارکنان با سابقه های کاری متفاوت یکسان است و تفاوتی از این حیث بین آن ها وجود ندارد. بر این اساس می توان گفت سوابق کاری مختلف باعث تفاوت در نحوه انگیزش کارکنان قلمرو تحقیق نمی شود.
پرسش ۶- آیا تفاوت معناداری بین میزان تاثیر مجموعه عوامل فرایندی و محتوایی در انگیزش کارکنان دارای سطوح تحصیلی مختلف وجود دارد ؟
به منظور پاسخدهی به این پرسش، از روش آماری تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر استفاده گردید که نتایج آن در جدول شماره (۱۵) ارائه شده است. در این جدول ملاحظه می شود که بیشترین میانگین به دست آمده مربوط به عوامل محتوایی انگیزش در کارکنان با تحصیلات دیپلم است و کمترین آن مربوط به عوامل فرایندی انگیزش در کارکنان با تحصیلات لیسانس میباشد که بر اساس f به دست آمده در درجه آزادی ۳ و ۲۷۴ این تفاوت معنادار نمی باشد.
جدول ۱۴: مقایسه تأثیر عوامل محتوایی و فرایندی در انگیزش کارکنان سطوح مختلف تحصیلی
سطح معناداری درجه آزادی fمقدار انحراف استاندارد میانگین تحصیلات عوامل ۱۸/۰ ۳
و
۲۷۴
۶۰/۱ ۷/۱۵ ۵/۵۹ دیپلم محتوایی
“